לוגו אלכס שפירא ושות׳

מועדי דיווח ותשלום | היעדר חבות במע"מ בקשר לפחמן | ניכוי מס תשומות ברכישה או ייבוא של רכב מסוג האמר (Hummer)

מועדי דיווח ותשלום לדוחות תקופתיים מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים מס הכנסה – שנת-המס 2024

פורסמה הודעת רשות המיסים בנושא.
למַעבר להודעה, לחצו כאן.


היעדר חבות במע"מ בגין מענק הסתגלות, מענק התייעלות ומענק קליטת פחמן לצורך הסתגלות למיסוי פחמן, תהליך ההתייעלות לעידוד הפחתת פליטות פחמן, המעבר לדלקים חלופיים או שיפור הליכי היצור

כידוע, סעיף 12(א) לחוק מע"מ קובע, כי "תרומה, תמיכה או סיוע אחר (להלן – תקבולים) שקיבל עוסק ייחשבו כחלק ממחיר עסקאותיו [...]".
עם זאת, תקנה 3(א) לתקנות מס ערך מוסף, התשל"ו-1976 קובעת מספר סוגים של תקבולים שאינם נחשבים לחֵלק ממחיר עסקאותיו של העוסק, דהיינו אינם גוררים חבות במע"מ לפי סעיף 12 לחוק.

בהמשך לכך, נבקש לעדכנכם, כי היום (10.10.2024) פורסמו ברשומות תקנות מס ערך מוסף (הוראת שעה), התשפ"ה-2024 ("הוראת השעה") במסגרתן נוסף לאותה תקנה 3(א) תקבול בגין מענק הסתגלות, מענק התייעלות ומענק קליטת פחמן שניתנים לעוסק לפי החלטת הממשלה מס' 1261 מיום 14.1.2024 לצורך הסתגלות למיסוי פחמן, תהליך ההתייעלות לעידוד הפחתת פליטות פחמן, המעבר לדלקים חלופיים או שיפור הליכי היצור.
זאת, לתקופה 31.12.2035-1.1.2025.

להורדת הוראת-השעה, לחצו כאן.


ניכוי מס תשומות ברכישה או ייבוא של רכב מסוג האמר (Hummer)

רשות המיסים החליטה לצאת בפרסומים מסוג חדש: ניירות עמדה מקצועיים.
ניירות העֶמדה צפויים להתפרסם במגוון נושאים, בכל מערכי המס (מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין), כאשר טרם פרסומם הסופי באתר רשות המסים, יועברו ללשכות המקצועיות של ציבור המייצגים לקבלת התייחסותם.
עד כה, פרסמה הרשות את עמדתה בסוגיות שונות באמצעות חוזרים מקצועיים. החידוש בנייר העֶמדה הוא שבשונה מחוזרים מקצועיים, אשר מבקשים לכַסות את כל הנושא המקצועי בו הם דנים ולתת מענה לכלל סוגיות המס העולות ממנו, מדובר בפרסום קצר ונקודתי הכולל, בדרך כלל, התייחסות לסוגיה אחת ספציפית בנושא מסוים. 

נייר העֶמדה הראשון שפורסם (שלשום, 8.10.2024) עוסק בניכוי מס תשומות ברכישה או ייבוא של רכב מסוג "האמר" (Hummer).
עמדת רשות המיסים, במסגרת נייר העֶמדה, היא שרכב זה עונה להגדרת המונח "רכב פרטי" שבתקנות מע"מ, בין אם סיוּוגו הוא 2M (פרטי נוסעים) ובין אם סיוּוגו הוא 2N (משא פתוח שמשקלו מעל 3,500 ק"ג). זאת, מהטעמים המפורטים בנייר העֶמדה ובכלל זאת מאפיינים שונים של הרכב העונים לצרכים של קהל המחפש רכב לשימוש פנאי, השיעור הנמוך יחסית של משתמשים מסחריים ועוד. 
משמעות הקביעה היא שבעלי עסקים הרוכשים רכבי "האמר" (למיטב ידיעתנו, עשרות רוכשים עד היום) לא יוכלו לקזז את מס התשומות הכלול בחשבונית המס, למעט החריגים המנויים בתקנות מע"מ ובמקרים בהם מדובר ברכב המועסק דרך קבע בתנאי שדה או בחצרי העסק או המפעל, כפי שמצוין בהגדרת "רכב פרטי" שבתקנות מע"מ. 

להורדת נייר העֶמדה, לחצו כאן