מבזקי מס

23/04/2023: טופס 161 חדש | הגדלת נקודות זיכוי להורים | השלמת בנייה לצורך קבלת הקלה במס שבח ועיקרון צירוף מלוא התמורות | רכישת קרקע ושירותי בנייה או רכישת נכס מוגמר? | רווח נוסף שלילי ויום הרכישה בפירוק איגוד | בקשה להארכת מועד | מע"מ ביבוא שירותים דיגיטליים ועוד

פודקסט בנושא שירותים טלפוניים ומקוּונים ברשות המיסים

במבזק מס' 1993 מיום 4.10.2022 דיווחנו, כי רשות המסים השיקה ערוץ תקשורת חדש עם הציבור בשם "פודמס", שהינו פודקסט בענייני מיסוי בהגשתם והשתתפותם של עובדים ומנהלים ברשות.

בהמשך לכך, נבקש לעדכנכם, כי הבוקר הועלתה לערוץ שיחה עם ה"ה מיכל שרון ורפאל מור מחטיבת שירות הלקוחות של רשות המיסים, בנושא תהליך ההזדהות באזור האישי באתר הרשות ושירותים טלפוניים ומקוּונים נוספים.

להאזנה, לחצו כאן.


טופס 161 חדש

כידוע, בעת פרישה מהעבודה, בין אם בְּשל יציאה לפנסיה ובין אם בְּשל התפטרות או פיטורין, העובד עשוי להיות זכאי למענק פרישה, המורכב מפיצויי פיטורים וכל תשלום אחר או זכות הנובעים מהפּרישה.
נכון להיום, המעסיק נדרש לדַווח לרשות המסים על כל פרישה של עובד ולכלוֹל בדיווח את כל הסכומים והזכויות שהועמדו לרשות העובד באמצעות טופס 161; ואילו העובד שפרש נדרש להודיע על בחירותיו בנוגע לכספי המענק כדוגמת משיכת הכספים בפטוֹר או ייעודם לקצבת פנסיה באמצעות טופס 161א.

בהמשך לאמור, נבקש לעדכנכם, כי רשות המיסים הודיעה על השקת מהלך חדש, שבגדרו מעסיקים ועובדים ידַווחו על פרישה מעבודה באמצעות טופס 161 חדש, שיחליף את טופס 161 הישן ואת טופס 161א.
הטופס החדש כולל דיווחים נוספים שנועדו לשַקף לעובד את כל הסכומים והזכויות שהועמדו לרשותו וכן דיווחים שנועדו לסייע לעובד בבחירותיו ביחס למענק הפּרישה.
כמו-כן, במסגרת הטופס החדש מובאות בפני העובד כל חלופות המיסוי ביחס למענקים תוך מתן הסברים מפורטים על-גבי הטופס.

בנוסף, הורחבו הסמכויות שניתנו למעסיקים, כך שהם יוכלו לאשר את בקשות העובד ובהתאם לכך להנחות את קופות הגמל על מתן הפטוֹר ממס, ניכוי המס ורצפים.
זאת, מבלי שהעובד יצטרך להגיע למשרדי רשות המסים על מנת לאשר את בקשתו.

כמו-כן, במקביל לפרסום הטופס החדש ולהסברים בו, רשות המסים פרסמה "מדריך לעובד שפרש", המסייע לעובד שפרש במילוי הטופס ובו דגשים והסברים לחלופות העומדות בפניו ביחס למענקי הפרישה. הגישה למדריך תתאפשר גם באמצעות סריקת ברקוד בטופס.

במקביל, מקדמת רשות המיסים – בשיתוף עם ישראל דיגיטלית ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון – את פרויקט "דיווח מקוון על עזיבת מקום העבודה", במסגרתו דיווחי המעסיקים על פרישה ובחירות העובדים ביחס למענקי פרישה ייעשו באופן מקוּון.

להורדת טופס 161 החדש, לחצו כאן.
להודעתה בנושא של רו"ח רונית כהן, מנהלת מחלקת קופות גמל ומיסוי יחידים ברשות המיסים, לחצו כאן.
למַעבר ל"מדריך לעובד שפרש", לחצו כאן.


הגדלת נקודות זיכוי להורים

ביום חמישי (20.4.2023) פורסם ברשומות חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"ג-2023 ("התיקון"), בגדרו הוארך תוקפה של הטבת המס המעניקה נקודת זיכוי נוספת להורים לילדים בגילאים 12-6 עד תום שנת-המס 2023.

נזכיר, כי במהלך שנת 2022 הורים לילדים בגילאים 12-6 היו זכאים לנקודת זיכוי נוספת במס, מכוח חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה (הוראת שעה), התשפ"ב-2022 ("הוראת-השעה") שתוקפה הוארך עד סוף פברואר 2023, בעקבות הקדמת הבחירות.

התיקון מאריך אפוא, את תוקף ההטבה עד תום שנת-המס 2023, אולם נקבע בו כי אם עד יום 1.6.2023 לא תאשר הכנסת תקציב מדינה חדש, יפוג תוקפה של ההטבה בסוף חודש מאי 2023.

על-פי התיקון, הורים לילדים שמַלאו להם 6 שנים לפחות במהלך שנת-המס 2023 אך טרם מָלאו להם 13 שנים במהלך שנת-מס זו ייהנו מנקודת זיכוי נוספת במס, כך שאשה תהיה זכאית ל-2 נקודות זיכוי במס בגין כל ילד בגילאים אלה וגבר יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת. ואילו הורה במשפחה חד-הורית, שהילדים בחזקתו ומקבל את קצבת הילדים מביטוח לאומי, יהיה זכאי ל-2 נקודות זיכוי בגין כל ילד בגילאים האמורים והורה אשר הילדים אינם בחזקתו יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת לכל ילד בגילאים אלה.

ההטבה תוענק רטרואקטיבית הָחל מחודש מרץ 2023, אך שכירים שעובדים במקום עבודה אחד אינם נדרשים לבצע כל פעולה על מנת לממש את ההטבה. עצמאים, וכל שאר החייבים בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה, ייהנו מההטבה כחלק מחישוב המס השנתי לאחַר הגשת הדוח השנתי.

בנוסף, רשות המיסים עתידה לתקן באופן יזום תיאומי מס שהוגשו במהלך חודש מרץ, לפני כניסתה של החקיקה לתוקף, על-מנת שהורים שעָרכו תיאום מס לפני שהוארך תוקף ההטבה יקבלו את נקודות הזיכוי מבלי להידרש לתיאום מס חדש. 

למַעבר להנחייתה בנושא של רו"ח פזית קלימן, סמנכ"לית בכירה שומה וביקורת ברשות המיסים, לחצו כאן.


הטבת המס ליישובים עירוניים מוטבים הוארכה עד ליום 31.12.2025

הבוקר פורסם ברשומות צו מס הכנסה (הארכת התחולה של סעיף 11(ב)(3א)(ד) לפקודה ושל ההגדרה "יישוב עירוני" שבסעיף 11(א) לפקודה) (הוראת שעה), התשפ"ג-2023 ("הצו") (קישור לצו).

הצו מאריך את תוקפה של הוראת-השעה המעניקה הטבה במס הכנסה לתושבי יישובים עירוניים מוטבים עד לתום שנת-המס 2025.
הטבת המס ניתנה במקור לשנת המס 2022 וכעת תינתן רטרואקטיבית עבור כל שנת-המס 2023 ועבור השנים 2024 ו-2025.

נכון לשנת 2023 זכאים להטבה תושבים ביישובים הבאים: אבו סנאן, בענה, ג'דיידה-מכר, דיר-אל-אסד, דיר-חנא, טבריה, טמרה, כאבול, מג'ד אל-כרום, מזרעה, סאג'ור, סח'נין, ועכו.
תושבי יישובים אלה זכאים בשנת-המס 2023 לזיכוי במס הכנסה בשיעור 12% מהכנסתם החייבת מיגיעה אישית עד לתקרה של 180,000 ₪, כאשר ההטבה תינתן, כאמור, רטרואקטיבית לכל שנת-המס 2023.

שכירים שעובדים במקום עבודה אחד אינם נדרשים לבצע כל פעולה על-מנת לממש את ההטבה. ואילו עצמאים ויתר החייבים בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה ייהנו מההטבה כחלק מחישוב המס השנתי לאחַר הגשת הדו"ח.

רשות המיסים עתידה לתקן באופן יזום תיאומי מס שהוגשו לפני כניסתה של החקיקה לתוקף, על-מנת ששכירים שעובדים בכמה מקומות עבודה וערכו תיאום מס לפני שהוארך תוקף ההטבה יקבלו את ההטבה מבלי להידרש לתיאום מס חדש.
הרשות תוציא בימים הקרובים הנחיות לציבור המעסיקים בנוגע למימוש ההטבה.


תקן חשבונאות מס' 45

ביום 16.4.2023 אישרה הוועדה המקצועית במוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות את תקן חשבונאות מס' 45 בנושא "הטיפול החשבונאי במענקים ממשלתיים וגילוי לגבי סיוע ממשלתי".

התקן, המגדיר סיוע ממשלתי ומענק ממשלתי ומסביר את ההבחנה ביניהם, קובע את הטיפול החשבונאי במענק ממשלתי. לעומת זאת, לגבי סיוע ממשלתי שאינו מענק ממשלתי, התקן כולל דרישות גילוי בלבד.

התקן מבוסס על ההוראות העיקריות בתקן חשבונאות בינלאומי 20 בנושא הטיפול החשבונאי במענקים ממשלתיים וגילוי לגבי סיוע ממשלתי ובפרשנות מספר 10 של הוועדה המתמדת לפרשנויות סיוע ממשלתי ללא קשר לפעילויות תפעוליות (sic 10), הוא כולל דרישות ספציפיות לטיפול החשבונאי במענקים ממשלתיים להשתתפות ביציאות כהגדרתם בתקן (כגון: מענקים מסוימים מרשות החדשנות) ומאפשר ליישות בחירת מדיניות חשבונאית בין שתי חלופות.

התקן יחול על דוחות כספיים לתקופות שנתיות המתחילות ביום 1.1.2023 או לאחריו. יישום מוקדם יותר מותר.

להורדת התקן, לחצו כאן.


פיצויים לעסקי תיירות בצפון

פורסמה הודעת רשות המיסים בנושא פיצויים בגין אובדן הכנסות בהתאם לחוק מס רכוש בגין נזק עקיף לענף התיירות (בתי מלון, בתי מרגוע, פנסיון ובתי הארחה) שנגרם בְּשל הסלמת המצב הביטחוני בצפון בתקופה 8.4.2023-6.4.2023.

למַעבר להודעה, לחצו כאן.


התקנת דלקן כתנאי לניכוי הוצאות דלק

במבזק מס' 1936 מיום 15.9.2021 דיווחנו על פרסום טיוטת תיקון ("התיקון") לתקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב), התשנ"ה-1995, לפיו ניכוי הוצאות דלק לצורכי מס על-פי התקנות האמורות ברכב שסיוּוגו N, M, L או T, למעט מכונה ניידת רגלית, כמשמעותם בתקנות התעבורה, יהיה בכפוף להתקנת התקן תידלוק אוטומטי ותדלוק באמצעות ההתקן וכן בכפוף לכך שלנישום יהיה בגין אותו החודש דוח ריכוז חודשי.*

* הוצע להגדיר את דוח הריכוז החודשי כדוח הכולל באופן מרוכז לגבי כל תדלוק שבוצע בחודש אחד לגבי כלי רכב מסוים את כל הפרטים המופיעים בחשבונית מס, וכן כולל פרטים מסוימים לגבי כל תדלוק של כלי רכב.

במקביל לתיקון, הוצע לבצע תיקונים דומים גם בתקנות מס ערך מוסף, התשל"ו-1976 (לעניין ניכוי מס תשומות על רכישת דלק) וכן בצו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשס"ה-2005 (לעניין דרישת הישבון בלו על סולר לכלי רכב).

במסגרת אותו מבזק ציינו, כי הגם שמטרת התיקון ברורה – צמצום הונאות המס הנרחבות בענף הדלק ובכלל זאת הגדלה פיקטיבית של הוצאות דלק לצורכי מס – גלומה בו פגיעה כספית בלתי-מבוטלת בציבור הנישומים בְּשל העלויות הכרוכות בהתקנת הדלקן והשימוש בו וכן הגדלה אפשרית בעלות הדלק עצמו; ועל-כן יש לקוות שתבוצע חשיבה מחודשת בנושא.

ואילו במבזק מס' 1938 מיום 6.10.2021 דיווחנו, כי בהודעה שמסרו סגן השר (דאז) במשרד ראש הממשלה א' קארה וכן השר דאז במשרד האוצר ח' עמאר צוין, כי הדרישה להתקנת הדלקן כאמור תבוטל ולא תושת על רכבים פרטיים אלא על רכבים מעל 3.5 טון.*

* וכך צוין בהודעה: "שינוי הכללים היה אמור לגרום ולהעמיס חובות על עצמאים בעלי הרכבים, התקנה שאמורה למנוע הונאה בתחום הדלק, הייתה אמורה להכביד ולסרבל על כלל בעלי העסקים ולכן החלטנו לבטלה. ההחלטה הזאת הייתה אמורה להשפיע על כל עצמאי שמחזיק רכב. לצד זה הדרישה תושט רק על רכבים מעל 3.5 טון ולא על רכבים פרטיים ובעלי עסקים קטנים."

בהמשך לאמור, נבקש לעדכנכם, כי ביום ג' (18.4.2023) פורסמו טיוטות תיקון לתקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב), התשנ"ה-1995, לתקנות מס ערך מוסף, התשל"ו-1976 ולצו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשס"ה-2005, בגדרן מוצע לקבוע, כי תנאי לניכוי הוצאות במס הכנסה, ניכוי מס תשומות וקבלת הישבון (בהתאמה) עבוּר רכב שסיוּוגו N3, N2, N1, M3, M2, M1 או T הוא שהותקן בו הֶתקן תידלוק אוטומטי ושהתדלוק נעשה באמצעות ההתקן ושלעוסק יש בגין אותו החודש דו"ח ריכוז חודשי.

להורדת טיוטת התיקון לתקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב), התשנ"ה-1995, לחצו כאן.
להורדת טיוטת התיקון לתקנות מס ערך מוסף, התשל"ו-1976, לחצו כאן.
להורדת טיוטת התיקון לצו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשס"ה-2005, לחצו כאן.


מע"מ בייבוא שירותים דיגיטליים מחוץ לישראל

במבזק מס' 2016 מיום 23.3.2023 דיווחנו, בין היתר, על פרסום הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023 ("הצעת החוק") (קישור להצעת החוק) ובה, בין היתר, שורה ארוכה של תיקונים בנושא מיסוי.
במסגרת תיקונים אלה הוצע, בין היתר, להוסיף לחוק מע"מ את הוראות סעיף 16א ("החייב בתשלום המס במתן שירות דיגיטלי") ואת פרק יג'1 ("תושב חוץ הנותן שירות דיגיטלי").

בהמשך לכך, נבקש לעדכנכם, כי בהתאם להחלטת ועדת-הכנסת, התיקונים האמורים לחוק מע"מ לא ידוֹנו במסגרת הצעת החוק.


רכישת קרקע ושירותי בנייה או רכישת נכס מוגמר?

ביום 17.4.2023 ניתן פסק-הדין של ועדת-ערר מיסוי מקרקעין שליד בית-המשפט המחוזי בחיפה בעניין בליס דר בע"מ.
למַעבר למבזק בנושא זה, לחצו כאן.


השלמת בנייה לצורך קבלת הקלה במס שבח ועיקרון צירוף מלוא התמורות – פסק-הדין בעניין סיני ואח'

במבזק מס' 2017 מיום 29.3.2023 התייחסנו, בין היתר, לתיקונים המוצעים בנושא מיסוי מקרקעין במסגרת הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023 ("הצעת החוק" או "ההצעה") (קישור להצעת החוק).
כפי שציינו באותו מבזק, הצעת החוק כוללת, בין היתר (ראו סעיף 7 להצעה), הוראת-שעה לגבי מכירת זכות במקרקעין, לפיה אם מתקיימים מלוא התנאים המנויים בהוראה אזי השבח הריאלי עד יום התחילה – דהיינו, חלק מהשבח הריאלי במכירת הרקע שנצמח, לפי חלוקה ליניארית מיום הרכישה ועד ליום 7.11.2001 – לא יחויב במס בשיעור מירבי של 47% (50% כולל מס נוסף) אלא בשיעור נמוך יותר, הכל כקבוע בהוראה.

להוראת-השעה המוצעת במסגרת הצעת חוק קָדמו שתי הוראות-שעה דומות בעבר: האחת, הוראת-השעה משנת 2011; והשנייה, הוראת-השעה משנת 2015, כאשר האחרונה נדוֹנה לאחרונה על-ידי ועדת-הערר שליד בית-המשפט המחוזי בחיפה בפסק דינה בעניין סיני ואח'.
למַעבר למבזק בנושא זה, לחצו כאן.


רווח נוסף שלילי ויום הרכישה בפירוק איגוד

כידוע, סעיף 71א לחוק מיסוי מקרקעין, שנוסף במסגרת תיקון 55 לחוק ובכפוף להוראת-התחולה שנקבעה לעניין זה, נועד לסגור פרצת מס עתיקת יומין, בגדרהּ חברות שצברו רווחים רכשו זכויות במקרקעין (או זכויות באיגוד מקרקעין) – ובמקרים רבים דירות מגורים; לאחר מכן אותן חברות פורקו והזכויות הועברו לבעלי המניות בפטוֹר ממס שבח לפי סעיף 71 לחוק (ולעיתים, גם בפטוֹר ממס רכישה).
דהיינו, חלוקת הרווחים האמורים לבעלי המניות כדיבידנד פירוק (בדמות אותן זכויות במקרקעין או זכויות באיגוד מקרקעין) לא חויבה במס בידי בעלי המניות.
לאור זאת, נקבע בסעיף 71א, כי בעל מניות שקיבל זכות במקרקעין (או באיגוד מקרקעין) אגב פירוק חברה ובפטוֹר ממס לפי סעיף 71, יחויב במס מיוחד על "הרווח הנוסף", שהוא, בתמצית, ההפרש שבין העלות המתואמת של הזכות במקרקעין (או באיגוד מקרקעין) לבין העלות המתואמת של המניות.
כלומר, המחוקק יצא מנקודת הנחה, כי הזכות במקרקעין (או באיגוד מקרקעין) שהועברה בפטור ממס לבעל המניות נרכשה באמצעות הון המניות שהושקע על-ידי הבעלים ו/או באמצעות הרווחים שצברה החברה המתפרקת: במקרה הראשון (דהיינו, שהזכות נרכשה באמצעות הון המניות), אין רווח נוסף; ואילו במקרה השני (דהיינו, שהזכות נרכשה באמצעות רווחי החברה), נוצר רווח נוסף ובעל המניות יחויב בגינו במס כאילו היה דיבידנד.

הוראות סעיף 71א לחוק מיסוי מקרקעין חלות לא רק ש"הרווח הנוסף" הוא חיוביאלא גם כשרווח זה הוא שלילי.
במקרה זה, נקבע, כי "היה הרווח הנוסף בסכום שלילי, יראוהו כניכוי שיותר במכירת זכות במקרקעין, לצורך הוראות חוק זה או כהפסד לצורך הוראות הפקודה; הוראות סעיף 33 לפקודה לא יחולו לענין הפסד כאמור בפסקה זו".
כלומר, כשהרווח הנוסף הוא שלילי, יינתן לבעל המניות ניכוי בגובה הרווח האמור בעת מכירת המקרקעין (או יוכר לו הפסד).

הוראות סעיף 71א לחוק מיסוי מקרקעין בהתייחס לרווח נוסף שלילי נדונו בפסק-הדין מיום 28.3.2023 של ועדת-ערר מיסוי מקרקעין שליד בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד בעניין ניסני ואח'.
למַעבר למבזק בנושא זה, לחצו כאן.


הארכת מועד להגשת ערר מס שבח עקב נסיבות רפואיות

ביום 13.4.2023 ניתנה החלטתה של ועדת-ערר מיסוי מקרקעין שליד בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד בעניין ברסלר.
להלן תמצית העוּבדות כפי שהובאה בפתח פסק-הדין:
ביום 29.12.2020 דיווחו המבקשים למשיב (מנהל מיסוי מקרקעין נתניה) על עסקת מכר, במסגרתה מכרו את חלקם (25%) בנכס מקרקעין הכולל שתי חנויות, שתי דירות מגורים וזכויות בניה נוספות ("הממכר").
לאחַר שהתקיימו דיונים בין הצדדים (בעניינים שונים הנוגעים לחישוב השבח, השוֹוי שייוחס לחלקי הממכר השונים ומועדי הרכישה), הוּצאה למבקשים שומה לפי מיטב השפיטה, עליה הגישו השגה וזו נדחתה בהחלטה שהוציא המשיב ביום 14.2.2022 ("ההחלטה בהשגה").
ביום 21.3.2022 הגישו המבקשים בקשה לתיקון השומה, שכָּללה שני עניינים: האחד, חזרה על עניינים שנדונו כבר במסגרת ההחלטה בהשגה; והשני, בקשה להכרה בשתי הוצאות נוספות.
ביום 5.7.2022 ניתנה החלטת המשיב בבקשה לתיקון השומה, בגדרהּ נקבע, כי באשר לעניינים שנדונו כבר בהחלטה בהשגה, הופנו המבקשים לאותה החלטה. בנוסף, הוכרו שתי ההוצאות שהתבקשו.
ביום 11.8.2022 עבר ב"כ המבקשים אירוע לבבי, בגינו נדרש לעבור צינתור ("הנסיבות הרפואיות").
ביום 25.1.2023 הגישו המבקשים בקשה להארכת מועד להגשת ערר, במסגרתה נטען, כי הנסיבות הרפואיות, אשר לדבריהם הוסיפו והשפיעו על בא כוחם אף פרק זמן לאחַר המועד בו אירע הצינתור, הן נסיבות חיצוניות שלא היו בשליטתם או בשליטת בא כוחם, והן מַצדיקות להאריך את המועד הקבוע בחוק להגשת ערר, כך שיינתן להם יומם בבית-המשפט.
המשיב מתנגד לבקשה ולטענתו מועד הגשת הערר היה למעשה כבר בחודש מרץ שנת 2021 – 30 ימים לאחַר מתן ההחלטה בהשגה, זמן ניכר לפני קרות הנסיבות הרפואיות. 

ועדת-הערר, מפי יו"ר הוועדה השופט ד"ר א' גורמן (בהסכמת חברי הוועדה שמאי המקרקעין ג' נתן ו-א' לילי), דחתה את בקשת הארכה (קישור להחלטה).

השופט גורמן ציין, כי מסגרת הזמן שנקבעה בסעיף 88 לחוק מיסוי מקרקעין להגשת ערר היא 30 יום מיום שקיבלו המבקשים את החלטת המשיב; וכי במקרה דנא, ההחלטה בהשגה ניתנה כאמור ביום 14.2.2022 כך שהיה על העוררים להגיש את הערר פרק זמן ניכר קודם להתרחשות הנסיבות הרפואיות.
עוד ציין השופט, כי אִפשר לב"כ המבקשים להגיש מסמכים נוספים, ובהם הראה כי אכן ענייניו הרפואיים היו נתונים לבדיקה ובחינה מאז שנת 2019. אולם, לא היה במסמכים אלה כדי להצביע על נסיבות חריגות, המצדיקות או מאפשרות התעלמות מהמועדים שנקבעו בחוק, ובכל מקרה, לא נמצא בהם הסבר מדוע לא הוגש ערר כבר בחודש מרץ 2022.

השופט גורמן הוסיף וציין, כי לאור תקנה  176(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ט-2018, אשר חלה בענייננו, הארכת המועד שנקבע בחוק לשם הגשת ערר, תיעשה כאשר מתקיימים "טעמים מיוחדים" המצדיקים זאת; וכי אין חולק כי נסיבות רפואיות עשויות להוות טעם מיוחד המצדיק הארכת מועד.
אלא שיש לבחון כל מקרה לגופו, בהתאם לנסיבותיו, כאשר בחינה זו, עם כל ההבנה ומבלי חלילה להקל ראש במצב אליו נקלע ב"כ המבקשים, מביאה למסקנה כי דין בקשת הארכת המועד להידחות.

לבסוף, ציין השופט גורמן, כי עיון בבקשה להארכת מועד ונימוקיה, לא היה בו כדי ללמד ולשכנע, כי בהכרח נפלה שגיאה בהחלטת המשיב בהשגה. שכּן, עניינים מהסוג הנזכר שם, כגון: קביעת שווי הרכיבים השונים של הממכר, הם עניינים שיכולים להיבחן (בנסיבות דנן) רק בדרך של שמיעת ראיות, ולא עלה בידי ב"כ המבקשים להצביע על נסיבות בהן נראה באופן ברור כי נפלה טעות בהחלטת המשיב וכי סיכויי הערר להתקבל גבוהים במיוחד, אם בכלל.